MUĞLA MENTEŞE İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ

MAYIS AYI DÖGEP TOPLANTISI YAPILDI

MAYIS AYI DÖGEP TOPLANTISI YAPILDI

                                                          MENTEŞE İLÇE MİLLİ EĞİTİM MÜDÜRLÜĞÜ DÖGEP MAYIS AYI ETKİNLİK

                                                                                                        RAPORU

FAALİYET KONUSU: Din kültürü ve ahlak bilgisi dersinde etkili iletişim becerileri, etkili ve lider öğretmenlik, sınıf yönetimi, sınıf yönetimini etkileyen öğretmen davranışlarına yönelik yeni stratejiler ve örnek uygulamalar.

TOPLANTI TARİHİ: 26 Mayıs 2021 SAAT:21.00 Zoom üzerinden.

Menteşe ilçe merkzinde görevli Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi öğretmenleri, 26 Mayıs Çarşamba günü saat 21.00 da Zoom üzerinden bir araya gelerek yukarıda belirtilen konuda toplantı yapmışlardır.

Sınıf yönetimi ve lider öğretmenlik ile yapılan etkinlikte tüm zümre öğretmenleri ile görüşülüp, bilgi alış verişinde bulunuldu. Deneyimli öğretmenlerin sınıf yönetimi ile ilgili tecrübelerinden istifade edildi. Sınıf içinde etkili lider bir öğretmende bulunması gereken özellikler hakkında görüşüldü. Öğretmenin sınıfta olduğu gibi her yerde önde ve örnek olması gerektiği belirtildi. Aşağıdaki ortak görüşler üzerinde mutabakat sağlandı.

ANALİZ; Analiz çözümleme işidir. Çözümleme; herhangi bir konunun, bir nesnenin düşüncede veya gerçeklikte kurucu parçalarına ayırarak bunlar arasındaki işlevsel ilişkileri inceleme, yapısını, işleyişini ve gelişim yasalarını ortaya koyma, bütünün bölümleri üzerinde ayrı durarak araştırma ve parçalar arasındaki ilişkilerden çeşitli sonuçlar çıkarma işlemidir. Hedef analizi: Eğitim bir kişi ya da insan topluluğunda bir şeyleri değiştirme yönünde bir girişimdir. Her dersin genel, özel ve konu-birim bağlamında birbirini tamamlayan hedefleri vardır. Ders planına hedefler ile başlanır. Hedefler nereye ulaşmak istediğimizi gösterir. Hedefler açık, net ve ölçülebilir olmalıdır. Hedeflerde öğrencilerden yapmaları umulan bilgi, beceri, anlayış, kavrayış açıkça ortaya konulmalıdır. İhtiyaç analizi: Hangi faaliyet olursa olsun söz konusu faaliyetin gerçekleştirilmesi bir takım ihtiyaçları gündeme getirir. İhtiyacımız bir öğretme işi olduğuna göre bu iş için de bir takım ihtiyaçlar vardır. İhtiyaçların tespit edilmesine ihtiyaç analizi denir.Öğretim faaliyeti için gerekli olan, bilgi, materyal, kaynak, doküman ihtiyaçlara örnek verilebilir. İçerik analizi: İçerik konu ile ilgili öğrenilecek konu ile sınırlandırılmış bilgidir. Öğrenilecek konunun yapısının, konuda geçen, kavramların, ilkelerin ve örneklerin bilinmesi ve hedef davranışlarla ilişkisi en önemli öğretim koşuludur. İçerik analizi aşamasında öncelikle Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Ders Kitabı" ve "Öğretmen Kılavuz Kitabı" gözden geçirilmelidir. Konu ile ilgili ayet ve hadisleri derlemek konu bütünlüğünü görmeye yardımcı olabilir. Öğrenen analizi: Öğrencilerin psikolojik, fiziksel, duyuşsal ve bilişsel gelişim özellikleri, konuya hazır bulunuşlukları bilinmelidir. Öğrencilere ait genel bilgilerden başka hiçbir sınıfta öğrencilerin homojen bir grup oluşturmadıkları göz önünde tutulmalı, öğretim tasarımı, bireysel farklılıklara ve bireysel öğrenmelere açık olmalıdır.

 

27-05-2021

  27-05-2021   27-05-2021

Emirbeyazıt Mahallesi Dr.Baki Ünlü Caddesi No5 - SANTRAL / ÖZEL KALEM 0 (252) 280 50 00, EVRAK KAYIT 0 (252) 280 50 05

MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.